Saknar bilen

Idag är en jobbig dag för jag börjar jobbet först klockan fyra i eftermiddag. Det förstör verkligen hela dagen tycker jag. Visst det är ändå gott om tid innan att hinna göra någonting men jag blir typ stressad av att börja den tiden, går hela tiden och kollar på klockan så jag inte ska glömma bort tiden och komma sent.
Sen så känns det bara allmänt jobbigt att jobba nu, man har blivit så bortskämd att ha bil så nu när jag måste ta bussen känns det inte alls roligt. Bussarna går bara varje halvtimme och de tajmar aldrig in då man börjar eller slutar så man måste alltid vara en halvtimme tidig på jobbet och sitta och vänta en halvtimme efteråt. Så med en 35 minuters bussresa+vagn och sedan tiden att vänta på bussen så blir det 3 timmar till bara resande varje gång man ska jobba. Jämfört med totalt 40 minuter om man åker bil. Gud vad jag längtar tills bilen kommer tillbaka från verkstaden!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0