Egen pasta

Detta har jag sysslat med idag. Kan ni gissa vad?



Jag har gjort egen pasta. Detta var mitt andra försök då jag även provade på det förra veckan och idag gick det lite bättre, Men jag har ännu inte fått in tekniken, mina mjölväggar vill alltid rasa in och det slutar med en enda röra som på något konstigt vis ändå blir till en degklump. :) Gott blir det i alla fall med färsk pasta och särskilt hemmagjord. Det smakar extra fräscht på något sätt. :)

Dagens middag blev den hemmagjorda pastan med extra kryddig tomatsås och bacon.


Kommentarer
Johanna

herrejisses det var ambitiöst som tusan! :) hur har du fått pastan i bitar då...asså sådär långa? :)

var har du fått dina cookingskills från? :) jag tycker du ska börja lägga upp recept i bloggen :) du vet jag vill ju ha inspo :P

2011-05-15 @ 22:57:08
URL: http://missbettyboop.blogg.se/
Jenny

Ja du vet karlar och maskiner, så V köpte en pastamaskin där man kan få pastan platt och sedan göra tagliatelle eller spahetti. :)



Jag vet inte vart jag får allt ifrån, jag gillar bara att ha något att göra typ pyssla, laga mat eller baka. Det är kul om man får göra nåt roligt. :) Så då provar jag bara en massa grejer. :)

2011-05-15 @ 23:55:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0