Då var det söndag...

...och en typisk sådan. Jag har söndagshår x3, har inte tagit mig ur min pyjamas och det ligger böcker och papper utspridda över hela soffan. Har pluggat sen klockan 12 och jag har bara kommit ett kapitel, det går verkligen långsamt att läsa i de böcker vi har. En mening kan vara 12 rader lång, innehålla minst 5 olika latinska ord man inte förstår, 4 paranteser och minst lika många komman. Nästa kapitel blir det bara att skumma igenom och göra en snabb sammanfattning, vilket för mig betyder att jag klipper ut de bilder/texter på slidesen från föreläsningen som jag anser vara viktiga och klistrar in i mitt block. :P Kanske inte det bästa att göra men jag ligger så pass efter i min planering att jag inte kommer hinna annars. Måste börja plugga på duggan också, har ca 50 olika namn att lära mig innan tisdag och jag har inte ens hunnit börja. :S Oh well...

Tänkte gå ner på den läskiga kiosken här nedanför för att införskaffa mig en cola, det blev ju inte att gå dit igår. Men jag har skjutit på det hela dagen, dels för att jag inte vågar gå in där och för att jag inte orkar byta om. Så jag skickade iväg V på Ica. Haha! Fast han erbjöd sig faktiskt. :P

Nä nu väntar ett kapitel Gymnospermer på mig så jag ska läsa lite i väntan på ankomst av min cola och kinderägg. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0