12 Februari 2010

Idag har jag stökat och bökat i köket sen jag kom hem från skolan. Först gjorde jag palt och det blev riktigt gott. Sen så har jag bakat Alla hjärtans dag cupcakes. Köpte nämligen en söt ungsform som gör muffins i form av hjärtan. Gjorde både choklad och vanliga sockerkaks-citron cupcakes. Istället för vanlig glasyr med philadelphiaost som jag vanligen brukar göra så tänkte jag prova en variant utan då V inte var så mycket för den första. Men smart som jag var så läste jag inte på receptet förrän jag skulle göra glasyren och kom då fram till att det var en maräng variant. Så som jag stått och vispat under kvällen! Det tog ca 30 minuter av konstant vispande för att få ett fluff, så min arm är helt död nu!
Tyvärr så tror jag att allt detta arbete kommer att ha varit i onödan. Jag tror nämligen att maräng glasyren kommer vara alldeles för sliskig, det är ju i princip bara socker, så jag kommer nog skrapa av det mesta då jag äter. Men nu ser mina cupcakes söta ut i alla fall. :D


Borde egentligen plugga lite grann men jag har verkligen ingen lust, vill bara att tiden ska spolas fram till sommar så jag slipper fortsätta med det här. Nu ska jag antingen lägga mig i sängen och fortsätta läsa Flickan från ovan eller se The Ugly Truth, har bara svårt att avgöra vilket. :)


Kommentarer
Johanna

hade du nå formar till muffinsen? eller gjorde du dom direkt i plåten där?

2010-02-14 @ 22:11:45
Anonym

jag har köpt en sån där ugnsplåt för muffins som har hjärtformar. Fast jag måste säga att det liknar rumpor ganska mycket. :P

2010-02-15 @ 00:05:26
Johanna

men vad är det du har på muffinsen då? vad för recept har du gått efter? :)

2010-02-15 @ 13:52:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0