Mini-tårtor

Har just lagt mig på soffan efter nästan 4 timmar i köket där jag bakat tårta. Istället för att göra en vanlig tårta så gjorde jag tårtbotten i muffinsformar så det blev flera små tårtor. Det tog sin tid kan jag säga. :P

Tårtorna jag gjorde till V då det är hans födelsedag imorrn. :) De är stora som muffins och de innehåller allt som en tårta brukar göra. Dock så är dessa tårtor med chokladmousse istället för sylt. Moussen gjorde jag från scratch också. :)

Till mig själv blev det princesstårtor med sylt, banan och vaniljkräm. Efter att ha pillat med allt innehåll och alla frukter på V's tårtor så var jag så himla less och blev arg på marsipanen. :P Den ville inte arbeta med mig så istället för en heltäckande så blev det att lappa ihop marsipan. :P Inte så snyggt, men jag ska ju inte äta med ögonen.

Nu ska jag ta mig ett glas Pepsi Max
och se Big Love som jag spelade in tidigare ikväll. :)


Kommentarer
Johanna

de är ju jättefina! :)

skriv ner alla recept på det du gör...jag vill veta hur du gjorde chokladmoussen :) jag is inte googla :P

2010-04-15 @ 10:42:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0