12 September

Idag har varit en stor städar dag! Hade tvättstuga från 12-16 och när man väl kommer dit ner en kvart sent så har personen som tvättat på morgonen inte tvättat klart. Så jag sprang upp till lägenheten och ringde på och han bad så mycket om ursäkt och skyndade sig ner. Han tog ut grejerna från tvättmaskinen och la in i torktumlaren och det är väl okej, men sen så lämnade han bara allt som redan var torrt i en hög på bänken. Och under våra 4 timmar som vi tvättade så hämtade han aldrig grejerna.
Och när jag skulle gå ner strax efter 15 och ta ut sista maskinen där jag tvättade två par jeans, kom jag ner och ser att den andra maskinen är igång, tänkte okej visst ifall nån vill börja tvätta så kan de ta den då, men när jag ska ta ut ur den andra ser jag att den står på 32 minuter. Är jag så borta att jag inte klarar av att titta på klockan?!, nä nån nisse har gått ner tagit ur min tvätt och börjat tvätta själv, då jag har en timme kvar på min tvättid! visst jag skulle inte tvätta nå mer men va tusan, jag hade en timme kvar! Hade jag velat så hade jag kunnat tvätta en maskin till. Suck puck!

Resten av förmiddagen
spenderades med att diska undan och städa lite i köket. Vi tog oss även an berget av kartonger i hallen och minskade det till hälften. Två gamla tv-bänkar som stått och tagit plats körde vi till återvinningen plus en massa annat skräp så nu ser det nästan fint ut här. Något muppigt är det dock att man endast får åka på återvinningen 6 gånger gratis per år, sen måste man betala! Wtf vem vill betala för att vara duktig och återvinna!?! Jaja...

Bakat har jag också gjort idag. Hade en hel kartong med ägg som gick ut så jag gjorde en kladdkaka med marshmallows och sen alldeles nyligen provade jag att göra choklad och vaniljmuffins, typ tigermuffins. Jag hoppas att de är goda. =)

Nu ska jag njuta en stund framför tv:n och förbereda mig för en dag av plugg imorrn. Natti natti!


Kommentarer
Johanna

hehe joo bror var hos nån tjej i klassen och såg film. :D det var han och två tjejer :P hehe. fast det var ju skoj han behöver ju komma ut :P så jag skjutsade honom gärna. :D

2009-09-14 @ 10:03:29
Jenny

hehe jo han hann skvallra det innan du sa. =P

2009-09-15 @ 18:05:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0