11 Oktober

Ännu en vecka är förbi, och snabbt går det. Har spenderat större delen av tiden med att skriva labrapporter, då vi har lab i princip varenda dag den här månaden. Finns det något jag gillar mindre än att sitta i ett lab, jag vet faktiskt inte. Har på senaste tiden faktiskt börjat fundera på om jag verkligen vill läsa det här, jag har ingen motivation alls och mycket tror jag kan bero på att jag inte känner mig så intresserad av det. Känns som att de två valen som finns efter dessa 3 år är att antingen hamna på ett lab eller studera växter, och inget av det vill jag!

Så det jag kommit fram till är att jag vill läsa Etologi och Djurvård. De flesta djurvårdsprogram har jag inte nog med gymnasiepoäng för att söka in på så då är det etologi som finns kvar. Har hittat ett program som heter Biologi- Etologi och Djurbiologi. Det blir nog ändå en hel del samma som jag läser här men det kommer vara mer djurinriktat plus att jag får läsa lite matte som jag velat länge nu. =) Men problemet är bara att det ligger i Linköping, och det känns jobbigt att behöva flytta en gång till. Så jag funderar på att ta någon distanskurs inom området för att känna av om det verkligen skulle kunna vara något för mig och sen bestämma mig efter det.

I fredags så hade vi en tacksittning för Lysestrands helgen. Temat på sittningen var Superhjältar vs Skurkar och jag var riktigt ambitiös och "sydde" mig en egen kostym. Måste säga att jag var riktigt stilig som stålkvinna. Haha. =P


Egentligen skulle jag fara in till stan idag och köpa en jacka och sen lämna in min telefon som gått sönder. Men jag ska göra det imorrn efter skolan istället. För jag orkar inte åka fram och tillbaka till stan två gånger då jag ska på bio ikväll med E, N och L. Vi ska se Tidsresenärens Hustru, hoppas att den är bra. =)

Nä nu ska jag försöka plugga
lite grann! Vi höres!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0