14 November

Hej svejs alla nöTTer! Det har inte blivit någon uppdatering på väldigt länge men här kommer en äntligen. =)

Var på Lisebergs julmarknad
idag för första gången. Måste säga att marknaden inte var märkvärdig alls, bara några stugor som sålde glögg och olika ostar och korvar. Så jag blev lite besviken, hade ju hoppats på en riktig marknad med massa roligt skrot att titta på. Men likaväl för det så kom jag ändå hem med en påse. =P Jag hittade en liten stuga som sålde munblåsta och handmålade pumlor från Tjeckien. De var riktigt fina så jag köpte två stycken då jag måste börja bygga upp en samling tills det är dags att skaffa julgran. Köpte även en liten ljuslykta som är beklädd med ett litet vinterlandskap. Ska försöka bygga upp en riktig julig stämning här i lägenheten. Det var så länge sen som man verkligen satsat och försökt göra det juligt. =)

Provade äntligen på Ben & Jerrys glasstället
på Liseberg idag. Har velat göra det hur länge som helst! Glassen var ju väldigt dyr eftersom det är Ben & Jerrys, 39kr för 2 kulor. Men man fick verkligen valuta för pengarna! Jag har aldrig någonsitt sett eller fått ett sånt berg kulglass förut som jag fick där! Glassen bara vällde över i bägaren och jag orkade inte ens hälften, orkade bara äta mig ner till bägarkanten sen var det fullt i magen! =P Synd bara att man måste betala inträde på Liseberg för att komma in dit, annars hade jag gått dit ofta. =)

Nu ska jag fortsätta lata mig på soffan och se ifall någon rolig film börjar snart. =) Så jag avslutar med mina två senaste scrapbooking verk som gjorts på bilder från min, Johannas och mammas resa till Ullared. =P


Kommentarer
Johanna

ååh jag vill ocks ha b&j's glass i bägare!!! :D

fina bilder från ullared :D

2009-11-16 @ 14:24:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0