En vecka kvar

Nu är det bara en vecka kvar tills jag åker hem till Luleå över jul. :) Nästa lördag sätter jag mig på tåget kl 17 och är framme på söndag förmiddag. Ser verkligen inte fram emot själva resan. Det lär ju vara fullsatt på tåget och alla kommer ha ett ton packning med sig med julklappar och diverse saker. Jag var i alla fall och köpte en ny lite mindre resväska igår. Min gamla var hur stor som helst (plus lite trasig) och jag har verkligen ingen lust att ha med den på tåget och försökte lyfta upp den på hyllan när jag är själv. :P

Mitt mål i år är att bygga upp en bra julstämning. Var på bio i torsdags och såg En julsaga med några från klassen. Den var faktiskt rätt så bra, men man blev lite illamående ibland med allt flygande i filmen då man satt på andra raden i salongen. Tänk vad hemskt det hade vara att se den i 3D. :P
För att bättra på stämningen lite grann så bakade jag lussekatter igår. Det var första gången jag gjorde det och de blev riktigt goda måste jag säga. :) Inte lika lyckat blev det med mitt försök att göra knäck. I receptet stod det koka upp tills smeten blir seg. Och med seg antar jag något som knappt rinner, och är segt som kola ungefär. Så jag stod där vid kastrullen hur länge som helst och kokade men den blev aldrig segare än rinnig så tillslut gav jag upp och tänkte att det får väl bli lösa knäck. Jag hann fylla ca 15 formar av 100 innan smeten var stenhård! Och jag menar verkligen stenhård! Den har fastnat på mina skeder och i kastrullen och jag får inte bort det, kommer nog bli att diska det 10 gånger. :P Inga knäck blev ju såklart ätbara för de var lika hårda som smeten i kastrullen. Så jag har ju bara en sak att säga, det här var första och sista gången jag gjorde knäck! :P


Min mysiga "frukost" med müslibröd och lussekatter samtidigt som jag tittar på Klappjakten. :)

Emma och Nathalie ville att jag skulle följa med dem ut ikväll men då jag har minus 23 kronor i min ägo just nu så kan jag tyvärr inte följa med. :( Så för mig blir det istället att mysa hemma. Köpa nån typ av fläskfile igår så ska göra lite god mat och se sista hockeymatchen innan uppehållet.

Tittade just ut genom fönstret och det snöar!
Det har jag inte sett på länge. Den kommer garanterat inte stanna kvar på backen här då det är Göteborg, men det lägger ju på lite extra i julstämningen.
Nä nu ska jag se slutet på Klappjakten. :) Ha det fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0