Panik idag!

Idag skulle vara en slappardag. Jag skulle inte lyfta mig från soffan på hela dagen, bara ligga och såsa och göra absolut ingenting. Men jag hade tydligen fel. V började skolan idag och jag hade ju fått uppgifter på att jag skulle böjra först den 31a. Men ack så fel jag hade. V hade mött någon som virrade runt på Chalmers som sa att biologerna också skulle börja idag. Han ringde mig och jag fick PANIK!

Snabbt in på GUs hemsida, fram med nummer och börja ringa. Enligt alla jag pratade med så var studievägledarna för biologi de enda som skulle veta någonting och jag må då säga att de verkligen inte vet hur man svarar i en telefon. Jag terroriserade dem i över 2 timmar men inget svar.
Så det blev att skynda in i duschen, slänga på nya kläder, kuta till spårvagnen och åka till Chalmers. Hade ingen aning och vilken tid jag skulle vara där eller rent utav vart. Virrade runt på området som en liten höna och mitt i allt fick jag syn på V som vandrade omkring med sin fysik grupp. Hans fadder var så vänlig att hjälpa mig hitta någon som kunde vägleda mig lite. Men trots det så fick jag inget direkt svar på om jag skulle börja och vart. Bara att jag fick vara med på nollningsveckorna om jag ville, fast biologi sagt till mig att vi inte skulle vara med.
Så jag lyfte upp luren igen och fick tillslut tag på syon, men tyvärr visste inte hon heller någonting om det program hon jobbar för så jag fick inga klara uppgifter på om jag skulle göra nåt innan den 31 augusti. Så jag bestämde mig för att vara med på den här frivilliga nollningen iaf, hade hört rykten om att några andra biologer var och vandrade där med.

Det blev två timmar
av dötid, bara sittandes och vänta inne på kemigården innan det skulle dra igång. All stress i onödan! Fick tillslut träffa några av de andra  biologerna. Och jag måste ju vara en av de äldsta! Känns aningen jobbigt, alla verkar vara 90or. Suck! Men men så länge de är trevliga så funkar det nog. Hoppas dock att det droppar in fler under veckan, vi var bara 7 idag och 21 stycken har blivit antagna. Imorrn blir det iaf aktiviteter i Slottsskogen där vi tydligen skulle bli uppdelade och få träffa vår klass lite bättre. Hoppas på det bästa!

Avslutar med några bilder från Tunisien eftersom NöT klagat så mycket! =P





Kommentarer
Johanna

nööt du måste ju uppdatera så jag har lite att läsa juh :D jag vill ju veta allt om the life in gothenburg..eller vad det nu heter på engelska :)

2009-08-20 @ 20:04:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0