Mat & bakstuga

Jag kan då säga att jag är glad att jag är ledig idag! Det hade varit smått omöjligt och tagit en evighet att ta sig ut till jobbet. Hoppas bara att det inte blir något problem att ta mig till mitt upprop i stan imorgon.

Igår kväll hade vi i alla fall lite mat och bakstuga i köket. Vi lagade Porterstek som jag aldrig ätit förut. Det ser ju sjukt grått och tråkigt ut, speciellt då vi inte hade några grönsaker till. Men det var faktiskt helt okej. Köttet var riktigt gott men såsen var dock lite jobbig i smaken. :P



Till efterrätt pysslade vi sedan ihop lite chokladsufflé med vaniljglass. Det har vi faktiskt gjort en gång innan men vi provade ett nytt recept den här gången. Är inte så mycket för sufflé dock, hade velat att det var mer kompakt och degigare istället för så mycket fluff. Jag börjar må illa av för mycket fluff. :P



Det är ändå sjukt roligt att laga en massa rolig mat efter något spännande recept man aldrig provat. Vill laga mer olika rätter men vet verkligen inte vad för något. Får nog ta och googla efter något som verkar ätbart och roligt. :)


Kommentarer
Johanna

Du är ju sjukt duktig på matlagning o sånt. I det här huset ids vi ju knappt steka korv :P haha

2011-08-15 @ 13:08:20
URL: http://missbettyboop.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0