3978 timmars labb och Voddler

Så som rubriken säger så har jag gjort just det, labbat i 3978 timmar idag. Normalt spär det alltid på med mycket tid i schemat och så är vi klara efter halva tiden men idag satt vi verkligen hela tiden ut, från 13-17. Vi skulle slippa labbrapport men istället visa upp bilderna vi var tvungna att rita och sätta ut delar på, och de var sjukt nogranna kan jag säga! Var nådigt trött och hungrig efter 4 timmars växtanatomi men inte fick jag gå hem ännu. Jag och Linn hade ansvar för våra majsplantor vi ska odla i en månad och idag skulle vi skörda. Så det blev en extra timme labb så jag gick från skolan kl 18. Och på grund av all "snökaos" (kan jag dock inte påstå att det varit, skitväder med växlande regn och snö, men verkligen ingen kaos) så gick spårvagnarna lite som de ville. Det blev lite extra byten, spårvagn+buss+spårvagn+gå istället för spårvagn+spårvagn, var hemma klockan 19.

Har varit i full fart sedan jag kom hem.
Kollade upp på CSNs hemsida vad kraven för utbetalning var och det enda som behövs är en inskickad studieförsäkran och att skolan anmält dig för kursen. Och eftersom de fått min studieförsäkran den 12 januari så har skolan inte anmält mig eller någon annan i min klass på kursen! Är så himla less på den här utbildningen nu! De klarar fan inte av någonting!
Så under kvällen har jag först lånat pengar av mamma till en räkning som ska vara betald på fredag och sen lånat pengar av V så jag har till matchen imorrn och helgen i Norrköping. Och jag hatar verkligen att låna pengar! Så när jag väl får mitt studielån kommer jag vara tvungen att ge bort nästan hela på räkningar och sjukt mycket pengar som jag varit tvungen att låna hittills. :(

Missade tvättiden i söndags så det har även blivit lite tvätt i badkaret under kvällen. Har stått och försökt torka kläderna med min ytterst lilla hårtork och det gick ju inte särskilt bra. Får bara hoppas att kläderna inte torkar för långsamt så de börjar lukta illa och möglar. Packa har jag undvikt hittills men jag måste nog börja med det snart. Men hockeybiljetterna är bokade och mina tågbiljetter utskrivna så det kan bockas av på listan. Känns som att jag glömt något men jag vet inte vad.

Jo fick en trevlig överraskning när jag kom hem och kollade mailen. Jag har fått en invite till Voddler! :D Skrev upp mig på deras hemsida för kanske 3 veckor sedan för att ha chans att få en invite, och jag trodde verkligen inte att jag skulle få en. Iaf inte så här snabbt. Andra jag känner har fått vänta flera månader innan de fått. Men jag är nöjd, behövde en liten ljusglimt under den här stressiga dagen.

Nu ska jag försöka packa lite och sen lägga mig och slappna av ett tag, är fortfarande helt uppe i varv. Om jag inte hinner med att blogga imorgon så syns vi nästa vecka! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0