Nu ska det medicineras

Gick på drop-in tiden på vårdcentralen tidigare i förmiddags. Brukar aldrig gå dit då jag är sjuk utan väntar alltid ut det men den här hostan tar kol på mig! Jag har inte sovit ordentligt sen natten mot fredag och jag har knappt ätit på två dagar då jag hostar tills jag spyr så jag kände att lite starkare hostmedicin var välkommen.
Det tog sin lilla tid på vårdis och jag fick springa mellan olika rum och ta prover och grejer. Och det visar sig att jag inte bara har världens sjukaste hosta utan även halsfluss. Se där ja! Jag har knappt märkt av att jag har ont i halsen för hostan är och stör hela tiden. Så nu blir det en penicillinkur på 10 dagar och dricka lite lullig hostmedicin om kvällarna. Penicillinet känns aningen jobbigt för de kunde ju verkligen inte ha tillverkat större tabletter. Jag satte dom i halsen fast jag delat dom på mitten! Men hostmedicinen ikväll ser jag fram emot, hoppas verkligen den hjälper för jag orkar inte hosta längre. Vill verkligen kunna sova utan att behöva ligga i tre timmar och hosta ihjäl mig. Fy vad jag klagar! Men det får man då man är sjuk! :P


Kommentarer
Johanna

Åh fyy halsfluss är inte kul! Jag hade ju det för 2 år sen men jag hade sååå sjukt ont i halsen så bara att öppna munnen gjorde s¨å ont så man ville dö!

Hoppas hostan blir bättre iaf! :)

2011-08-30 @ 14:49:41
URL: http://missbettyboop.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0