Utbildningen är verkligen sämst

Har inte läst mer än 3 sidor i mina anteckningar idag, så det blir nog ingen tenta på fredag. Jag vet inte ens om jag kommer fortsätta på biologiprogrammet. Visst jag gillar biologi men sättet som de har byggt upp utbildningen på och så som alla arbetande där beter sig så är det verkligen omotiverande. Har man blivit lärare så tycker jag ändå att man ska ha en passion att vilja lära ut om något man själv tycker väldigt mycket om, men här har ingen det! Det är verkligen bara ett jobb de går till, mummlar lite för sig själva, undviker att svara på frågor och sen går hem och får betalt.

Så jag har lite nya planer nu för jag vill inte slösa bort en hel termin till med studielån på något som jag inte trivs med. Jag vill fortfarande läsa biologi men inte på Göteborgs Universitet! Så nu är det tänkt att jag ska göra högskoleprovet till våren då de program jag kikat på har för högt intag att jag ska komma in på mina gymnasiepoäng.
Så det jag vill nu är att hitta ett jobb och jobba fram till hösten. Och helst skulle jag vilja läsa franska deltid under den tiden också men jag har inte hittat någon bra franskakurs förutom på just GU men start är den 19 januari så det är försent för den. Ska dock söka vidare lite grann och se om jag hittar någon annan kurs, för jag skulle väldigt gärna vilja lära mig franska.

Nu ska jag sätta mig och skramla ihop en jobbansökan
och uppdatera mitt cv, har nämligen blivit tipsad av Emma att 118700 söker telefonister här i Göteborg. Det passar ju mig utmärkt då jag redan jobbat över ett år på Eniro. Hoppas jag har en chans där! :)

Innan jag avslutar så kommer några bilder på lite armband jag pysslat med under dagen. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0