Har vi någonsin tur!?

Idag blev det en sväng ut till Kållered Köpstad. V ville gå på Elgiganten och jag ville ta en liten sväng på Ikea, Rusta och andra butiker. Vi kom dit helt utan problem, gick in på OnOff och Rusta och var inne i en kvart för att sedan gå ut till bilen och åka iväg till Elgiganten. Och bilen startar inte! Inte en gång till! Vi har redan stått och gormat med det här för några månader sen då vi kom från Tunisien och bilen som väntat på oss på flygplatsen var totalt död. Den här gången så gick iaf radion och lysen och allt på och inte som förra gången när ingenting fungerade alls. Så eftersom vi ändå laddat batteriet för inte så länge sen så tänkte vi ju att det borde inte vara det. Det blev ett samtal till mor och sen till far som gav oss lite tips så vi fick stå där ute på parkeringen och hoppa och gunga på bilen, men inte fungerade det! Så bärgningsbilen fick komma, billigt och bra då vi ändå var en bit utanför stan. Tur att det inte är min bil. :P Men vad ska man göra då man inte känner någon här med bil som kan hjälpa en. Men det slutade med att det ändå var batteriet som var totalt urladdat, så bärgningsgubben sa att batteriet såg bra ut men att han måste ha nåt i bilen som drar ström som bara den. Oh well...har iaf nyss kommit hem efter att ha åkt på lite sight seeing i Lindome och Mölndal för att ladda upp batteriet. Och inget Ikea fick jag gå på! :(

Men jag ska inte vara ledsen för det,
imorrn får jag åka till Ullared. :) Höhö nörd varning men roligt. Jag vill köpa en massa gardiner och sånt roligt. Plus att jag ska se till att få min Family Guy box utbytt. Först och främst så fungerade inte en skiva och sen så var det fel säsong i boxen.

Hade fått tillbaka pengar från SJ idag eftersom min resa hem från Luleå i julas var nästan 8 timmar sen. Fick 50% av resans kostnad och i kontant den här gången. :) Mycket bättre än en resecheck som jag fick sist, inte som att man vill åka med SJ fler gånger. Så idag kunde jag äntligen köpa schampo. Jag har klämt och skakat  och verkligen använt upp alla droppar ur min sista flaska hemma så nu kan jag äntligen få rent hår igen. Det blev Tresemmé den här gången. Jag tycker att jag konstant hör och ser reklam om detta märke så jag ville prova om det var så bra som det verkar. Och jag hittade det på rusta för 85 kronor för 900ml. :) Blev även en mousse av samma märke.



Kommentarer
Johanna

men gud vilken otur då! bilar är bara trubbel! och jobbigt när man inte kan nåt själv.



men ååh jag vill också shoppa filmer på ullared :) hehe.



förresten tyck synd om mig...jag är sjuuuk...38,5 graders feber.

2010-01-23 @ 21:01:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0