6 Januari 2010

Hittills har dagen inte varit särskilt spännande. Jag vaknade sent...igen! Men imorgon börjar skolan så då blir det att kliva upp i tid iaf. Har ändå varit ganska duktig idag, jag har sammanställt en lista med bilder och latinska namn plus några få egenskaper på de släkten och arter jag måste kunna till duggan på onsdag nästa vecka. Det blev en hel del faktiskt. Nu ska man ju bara lära sig alla namnen och kunna känna igen alla, vi får se hur det går!

Har börjat få så himla ont i ryggen av att ständigt sitta på soffan när jag använder datorn och pluggar så nu tog jag äntligen tag i att hänga upp lampan ovanför bordet i köket. Så nu finns det ljus där inne när mörkret börjar lägga sig. Men för att ens kunna sätta mig där inne och öppna mina böcker så var jag tvungen att rensa bort berget av disk som stod på diskbänken, och när jag ändå börjat med det var det ju lika att städa hela köket. Så nu är det skinande rent! :)

Snart ska jag återvända in i köket för att göra mig själv lite middag, hungern börjar smyga fram nu. Det blir nog lite pastasås med kassler. :) Efter det ska jag sätta mig därinne och påbörja läsningen inför tentan nästa vecka. Får hoppas att jag inte somnar av uttråkning när jag tar mig an svamparnas och mossornas värld. :P Vi syns!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0