12 Januari 2010

Duggan avklarad och godkänd! Trodde dock aldrig att det skulle ske. Duggan bestod av 14 stationer och jag stod som ett frågetecken på de flesta av dom. Jag hade memorerat alla de latinska namnen men det svåra var att kunna titta på ett preparat och sen sätta ett namn. Allt så exakt likadant ut i mina ögon! Men jag gav mig tusan på att göra ett gott försök ändå och drog en gissning på de jag inte kunde med säkerhet. Direkt efter fick vi ett preliminärt besked om vi klarat duggan eller inte. Det skulle egentligen vara 5 alger med på duggan men marinbiologerna hade plockat bort en och hon som var vakt och rättade hade tagit bort fel alg i facit och detta märkte hon då hon rättade och alla hade svarat den andra. Men eftersom hon inte själv kunde nåt om alger så valde hon att inte rätta med den frågan ännu, så utan den hade jag 28 poäng och 29 var godkänt. Men jag och alla andra vet med säkerhet att den sista algen var av släktet Prorocentrum så jag har två poäng till och därmed 30 och godkänt! Ingen annan mikroalg stämde in på preparatet så jag kan inte ha annat än rätt!

Tenta på fredag så resten av veckan kommer inte vara så händelsefull förutom plugg, men jag börjar verkligen tappa motivationen. Tittade på den gamla tentan och det var som vanligt konstiga och kluriga frågor. Får hoppas att gudarna är med mig på fredag! :)

Har fått ena paketet med mina pärlor jag beställde i helgen. Så nu inväntar jag bara det andra så kan jag pyssla lite med det i helgen. :) Men pärlorna var dock väldigt små. :( Hade velat ha lite större men det är ju svårt att veta då man inte har sett dom förut. Nu väntar lite spaghetti och köttfärssås på mig innan jag ska försöka traggla mig igenom svamparna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0