Jäkla Västtrafik

Att ta sig till bion idag var ju en hel historia! På grund av vädret så var det bara fyra av tolv spårvagnslinjer som var igång idag då vi skulle åka. Som tur var 11an bland dom! Men de skulle inte gå efter vanliga tider utan med 25 minuters mellanrum, yeah right! Det var ju bara att gå ut och ställa sig vid hållplatsen och vänta. Men 25 minuter my ass! Vi stod där i 40 minuter och aldrig fick man se en vagn komma över backkrönet. Så vi bestämde oss för att chansa och ta oss till Stigbergstorget då vi fått nys om att 9an också börjat gå, då fanns det ju två vagnar att ta, bättre än att stå och vänta och frysa häcken av sig. För det var ju bestämt tvunget att vara -12 grader idag! Brrr!
Det blev lite mer väntandes vid Stigbergs men tillslut kom 11an. Trångt som tusan och bara en dörr som fungerade, så jag fick dra in magen fram och tillbaka för att alla skulle tränga sig förbi. Och när vi väl tagit oss till stan så hade något pucko med en stor pickup parkerat för långt ut så vagnen kunde inte ta sig förbi, så det blev att hoppa av 2 stationer tidigare och gå ännu längre i kylan. Jag satt och frös under hela bion när jag väl börjat tina upp. Som tur var gick det snabbare att ta sig hem.

Filmen var i alla fall jättebra! :D Så den kan jag rekommendera folk att se.

Slänger in en bild på ett halsband jag satte ihop för någon dag sedan. Jag hade Veni, vidi, vici ringen på ett annat halsband förut men jag gillade inte hur det hängde runt halsen så jag återanvände den och gjorde ett kedjesmycke istället. :)


Kommentarer
Johanna

åh då kanske man måste se den filmen då. jag vet inte ens vad det är för film...haha.



fint halsband! jag beställde nya kedjor idag...ska också pyssla ihop ett halsband hade jag tänkt, men inte lika långt som ditt. :)

2010-02-21 @ 23:31:15
URL: http://missbettyboop.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0