20 februari 2010

Japp då är det snökaos här igen. Visst den här gången har det ändå kommit en hel del snö, vi hade i morse fått ca 3 dm snö på gården och det har fortsatt snöa hela dagen, men va tusan det är ju egentligen ingenting! Vagnarna är försenade från alla håll och kanter så det blev att plumsa sig fram i snön då jag skulle handla. Men man är ju van. :P Tycker att de nån gång borde lära sig här söderut att det här faktiskt är Sverige, det kan snöa här. Det ser så himla patetiskt ut när de kommer och ska "ploga". Jag tänker direkt på en Lulebo bil med en sån där liten kupa där en person kan sitta och köra och sen ett miniflak bakom. De kommer med såna som har en liten plog på typ 1 meter bred och ska ploga. Man kan inte göra annat än att skratta. :P

Jag har haft lägenheten för mig själv nästan hela dagen idag.
V åkte i förmiddags iväg på "kalas" hos en klasskompis och jag hoppas att det håller på resten av kvällen. Känns skönt att få vara ensam lite grann och kunna göra precis vad jag vill. :)
Jag och Karl Fazer har nyss myst tillsammans på soffan och sett Trollkarlen från Oz. Gamla filmer känns alltid så töntiga men trots det så var den ändå bra. Musikaler har aldrig varit en stor favorit men den var gullig och mysig.

Resten av kvällen blir det fortsatt mys hemma, ska kika lite på Super-G snart och se hur det går för Anja. Sen så blir det nog också att titta på Melodifestivalen för ovanlighetens skull, det är ju från Göteborg ikväll. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0