Ångest!

Bara 4 dagar kvar till tentan nu! Och jag förstår inte hur jag ska hinna lära mig allt det här tills på torsdag. =S Jag har sammanfattat all text från böckerna för att ta bort en massa skit som står där, och min sammanfattning har blivit ett halvt kollegieblock! Det är fortfarande hur mycket som helst att få in i huvudet och jag har ingen motivation alls!

Har suttit och nött vid köksbordet sen jag klev upp idag men jag har kommit fram till att jag verkligen inte kan plugga som jag har gjort förut. Det finns inte tid för det då det är så sjukt mycket mer sidor än vad jag behövt plugga på förut på gymnasiet. Mina sammanfattningar var då ca 6 sidor och nu är det sådär 25-30 stycken. Jag måste försöka lära mig att hålla kvar information i huvudet genom att bara läsa. Men det kommer verkligen inte gå!

Jag funderar på att bara läsa igenom allt och välja ut vissa delar jag tror kommer vara viktigast och lära mig dom. Och sen hoppas på att just det kommer på tentan. Sen ska jag nog bara plugga på den gamla tentan från förra året, då de säger att frågorna oftast är likadana. Men det kommer gå åt H-vete!

Min hjärna är helt förstörd
just nu, ingenting går in i den och ångesten blir bara allt värre. Jag tror jag ska gå och göra lite mat och så jag får lite energi i mig och sen försöka öva på min läsningsteknik. Det kommer inte gå att plugga nå mer idag. =(


Måste bara visa min fina lilla orkidé som jag köpte för ett par dagar sedan. Jag hoppas jag inte tar ihjäl den bara. =)


Kommentarer
Johanna

du är ju värsta smartskallen så nog går det säkert bra på tentan. men det är sant som du skrev...är alltid bra att plugga på gamla tentor för oftast kommer samma frågor, eller liknande. :)



förresten, fin blomma :D jag vill också ha en sån.

2009-09-28 @ 09:33:22
Johanna

nää inget photoshop...laddade ner ett annat program..photoscape. riktigt roligt! :D

2009-09-29 @ 15:43:53
Johanna

jag googlade bara på photoscape. så kan du ladda ner från typ download.com.

2009-09-29 @ 20:01:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0