Imorrn börjar skolan

Ännu en helg har nu flugit förbi. Kan inte säga att den varit driekt händelsefull. V har haft tenta på sin introduktionskurs och sen haft en finsittning så jag har varit ensam i princip sen i torsdags med undantag för natten då. Förhoppningsvis kommer det bli bättre nu när skolan drar igång på riktigt imorrn, då kanske vi hinner ses lite grann på eftermiddagarna. =)

Igår skulle jag såklart ha städat men som vanligt så orkade jag inte. =P Men det ser iaf lite bättre ut här än vad det gjorde förut. Istället så spenderade jag hela första halvan av dagen med att titta på tv. Inte särskilt kul på en lördag direkt. V kom sedan hem en snabb sväng med två stycken från hans klass. De kom i princip bara hit, bytte om till finsittningen och sen vände. Så det var mitt sällskap för den dagen. =P
Less på att sitta inne hade jag blivit så jag tog en sväng till hemmakväll och hyrde Slumdog Millionaire som jag och V tänkte se då han kom hem men det blev så sent, så det blir mys framför tv:n ikväll istället.

Har haft mina ögon på en pizzeria som ligger en bit ner på gatan så igår tog jag tag i det hela och gick in, jag hade verkligen ingen lust att laga mat själv. Hade lite beslutsångest när jag skulle välja vilken pizza jag skulle ta. De har lite konstiga blandningar på pizzorna här, inte som man är van vid att alla är hemma. Det har ingen orient dressing på sin kebab pizza! Det tar ju bort hela meningen med pizzan. =P Så det fick bli en med oxfile och bea-sås.

Så idag är det söndag igen.
Jag skulle ha gått upp och tvättat klockan 8 i morse men jag orkade inte kliva upp. =P Så nu måste jag försöka hitta en dag nu i veckan istället. Ska iväg och handla sen på Coop Extra eller Forum. Måste införskaffa lite mat som inte är så jobbig att göra och som inte är korv. Jag har verkligen förätit mig på det sen jag flyttade hit. =P Är så sugen på att äta mandelpotatis men det verkar inte som att folk här nere vet vad det är för något. Har inte hittat det på en enda affär. Så typiskt! Får ta och köpa lite potatisgratäng istället för det går alltid ner, så länge jag slipper pastan ett tag.

Nu ska jag skutta iväg till duschen och göra mig ren. Sen blir det avfärd till COOP. Håll tummarna för mig imorrn då skolan börjar! Vi hörs alla nötter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0