Så var helgen över

Nu är det söndag igen och första veckan av nollningen är över. Helgen blev ganska lugn då jag skippade en del aktiviteter. Orkade aldrig gå på stadsvandringen i fredags då jag kände mig lite förkyld så jag och V passade på att handla lite och sen tog jag det lugnt resten av kvällen.

Lördag var helt och hållet en städardag. Hade bokat tvättid och det var ett väldans lass då allt från Tunisien också skulle tvättas. Även det oanvända kläderna man hade med sig var tvungna att tvättas då de luktade apa ändå. =P Sen byggdes det möbler så nu är min fina byrå äntligen på plats. Nu gäller det bara att packa upp resten. Vi kom en bra bit, packade upp en massa böcker och grejer på hyllorna i hallen men lägenheten totalt blev värre efteråt. Nu ligger det ännu mer grejer utspritt överallt och man måste verkligen hoppa över grejer vart man än ska gå. Ska försöka få undan resten ikväll annars blir det att städa imorrn.

En hemlig spårvagnstur var på schemat idag med skolan. Vi åkte ut till Saltholmen där vi grillade och lekte lekar. Höjdpunkten på dagen måste ha varit då vi skulle kasta ner en MatNatSexare i vattnet från kajkanten. Lag Biologerna, som jag då självklart var på, vann på vår utomordentliga kreativitet. Vi använde en kundvagn som tagits med och en i laget hoppade i vattnet, simmade över med repet vi knytit i kundvagnen och gav det till oss andra som stod på bryggan mittemot kajen. Sen drog vi ner den stackars kille som fick sitta i kundvagnen....kan inte ha varit särskilt mysigt. =P Kul var det iaf.

Nu är jag så himla trötter.
Hoppas att det är nån bra film på tv ikväll så att man kan ligga på soffan och mysa lite granna. Mumsa på lite kladdkaka som jag bakade igår och slurpa på lite cola. =) Vi syns till veckan grabbar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0